Join the team

THE INTELLIGENT WAY FOR YOUR CAREER

The IntelliWay Services team consists of over 90 highly qualified, German-speaking business economists, auditors, accountants, architects, engineers and lawyers and is looking forward to welcoming new colleagues.

As an owner-managed Bulgarian-German property management company, we have been working with property managers in Germany since 2012 as a capacity expansion. We take care of property accounting, service charge reconciliations, necessary tenders, coordinate the remediation of defects and maintenance work and provide support in providing evidence for the various building certification systems. We also manage external service providers and take care of data maintenance and validation. Our expertise is valued and leads to long-term relationships with our customers.

Our employees – the most valuable company capital

We value our employees and attach great importance to treating each other with respect and appreciation and creating a collegial working atmosphere. Because only those who feel comfortable can make the best possible contribution. We are therefore flexible when it comes to organising working hours. Whenever a project allows it, you can work from home, in the office or in hybrid mode - whatever is best for your personal work-life balance. Individual interests and skills are also taken into account. This means that everyone can co-decide which ERP systems or which property asset class they are assigned to.

Together we are strong

The working language at IntelliWay Services is German. Our employees work in teams for some of the largest property companies in Germany. This requires concentration, expertise and commitment. We recognise our responsibility and the dynamic working environment in which we operate. That is why we offer our employees continuous training opportunities, for example for the various property management systems, so that they are always up to date. In addition, our regular team events always provide an opportunity to switch off and have fun together.

We also offer:
  • a secure, modern and digital workplace
  • fully remote working model with flexible working hours
  • flat hierarchies and an open corporate culture
  • a pleasant working atmosphere
  • extensive social benefits
  • excellent development opportunities

JOBS

We are looking for young talents and experienced properly trained specialists who want to strengthen our team. Here you will find our current vacancies.

Anstellungsart: Festanstellung, Vollzeit
Ort: Sofia, Bulgarien und/oder Homeoffice

Für den Standort Bulgarien suchen wir eine Teamleitung im technischen Gebäudemanagement (m/w/d)

IHRE AUFGABEN IM TECHNISCHEN GEBÄUDEMANAGEMENT BEI UNS:

  • Aufbau und Führung eines Teams von technischen Property Managern;
  • Verantwortung für Objektbetreuung und Vertragsmanagement;
  • Organisation von Betrieb und Inspektion / Wartung / Instandhaltung von gebäudetechnischen Anlagen;
  • Sicherstellung der technischen Betriebsbereitschaft von Objekten;
  • Steuerung und Überwachung technischer Leistungen;
  • Koordination von Subunternehmern;
  • Ansprechpartner für Nutzer / Auftraggeber im Gebäudebetrieb;
  • Überprüfung von gesetzlichen Richtlinien und Normen;
  • Abwicklung des Berichtswesens und Erledigung administrativer Aufgaben;
  • Enges Abstimmen und Zusammenarbeiten mit den Ansprechpartnern in Deutschland.

IHR PROFIL:

  • Abgeschlossene Ausbildung als Ingenieur (w/m/d) im Bereich Versorgungstechnik / Elektrotechnik / HKLS oder Facility Management und vergleichbare;
  • Mehrjährige Berufserfahrung im Bereich Immobilien- bzw. Gebäudemanagement;
  • Ausgezeichnete Deutschkenntnisse;
  • Ausgewiesene Erfahrung im Projekt- und Teammanagement;
  • Hohe Einsatzbereitschaft, Eigeninitiative, Dienstleistungs- und Kundenorientiertheit;
  • Unternehmerische Denk- und Handlungsweise sowie selbstständige und strukturierte Arbeitsweise
  • Gute IT-Kenntnisse (MS-Office, ERP-Systeme);
  • Kaufmännische Kenntnisse und ein solides Kostenbewusstsein;
  • Reisebereitschaft.

WIR BIETEN:

  • Hohe Eigenständigkeit im Ausgestalten des Aufgabengebiets
  • Internationale Unternehmenskultur, in der die persönliche Entwicklung einen hohen Wert hat
  • Wir haben eine offene und freundliche Unternehmenskultur mit flachen Hierarchien
  • Wir orientieren uns an den deutschen Compliance-Standards;
  • Attraktives und leistungsgerechtes Gehalt, Bonuszahlungen und wettbewerbesfähige Sozialleistungen;
  • Digitaler Arbeitsplatz und hybrides Arbeitsmodell.

Wir freuen uns auf Ihre vollständigen Bewerbungsunterlagen. Falls Sie Interesse daran haben, senden Sie Ihre Bewerbung an Frau Desislava Arbova (karriere@intelliwayservices.de).

Wir sichern Ihnen Vertraulichkeit bei der Behandlung Ihrer Bewerbung. Nach dem Datenschutzgesetz sind die von Ihnen bereitgestellten Daten personenbezogen und unterliegen einem besonderen Schutz. IntelliWay Services AG ist als Administrator von persönlichen Daten angemeldet.

Nothing suitable? Then send us an unsolicited application and let us find out how we can come together.

If you have any questions, please write to: karriere@intelliwayservices.de. Your contact person is Mrs. Desislava Arbova.

The management’s voice

We rely on respect, mutual support, commitment and the desire for development

IntelliWay Services is a company specialising in the management of real estate with a focus on accounting, utility bills, process digitalisation and other administrative services. Our customers are large real estate management companies in Germany.

APPLY NOW